براي داشتن آشپزخانه اي زيبا بايد کابينت هاي مقاوم و سالمي داشته باشيد. روکش کابينت آشپزخانه

کابينت يکي از وسيله‌هاي پرکاربرد و با ارزش آشپزخانه است. اين وسيله کمک کند تا علاوه بر زيبا ديده شدن فضا تمام وسيله ها و ابزارهاي مورد نياز در اين محيط ساماندهي شوند. اما آيا مي‌دانيد که روکش کابينت آشپزخانه چند نوع است و بهترين آن کدام است؟ امروزه کابينت‌ها از جنس‌ها، طرح‌ها و رنگ‌هاي متنوع ساخته مي‌شوند که رايج‌ترين آن‌ها کابينت ام دي اف با روکش‌هاي متفاوت است. در اين مقاله به معرفي انواع روکش‌هاي کابينت‌ها خواهيم پرداخت.

روکش اکريليک

روکش کابينت آشپزخانه اکريليک يکي از انواع روکش‌هاي ترموپلاستيک با قابليت فرم پذيري و انعطاف پذيري بالا است. اين روکش از رايج ترين روکش‌هاي براق و درخشنده است که با تنوعي از طرح و رنگ مورد استفاده قرار مي‌گيرد. کابينت هاي ام دي افي که با اکريليک روکش مي‌شوند نسبت به کابينت هايگلاس سطح براق تر و زيباتري دارند و علاوه بر آن مقاومت آن‌ها نسبت به خراشيدگي نيز بالاتر است.

از مزاياي روکش اکريليک مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

  •  مقاومت بالا در برابر ضربه و خاصيت ترميم پذيري
  • مقاوم در برابر اشعه UV
  • عدم تغيير رنگ
  • درخشندگي بي نظير سطوح
  •  مقاومت در برابر مواد شوينده و پاک کننده‌هاي شيميايي
  • مقاوم در برابر نفوذ نم و رطوبت
  • انعکاس نور بيشتر در فضا به علت براق بودن سطوح
  • آساني در تميز کردن

روکش اکريليک

روکش کابينت آشپزخانه HPL

روکش کابينت آشپزخانه HPL نوعي لمينت تحت فشار بالا است که از چندين لايه از جمله کاغذ کرافت، کاغذ رنگي، رزين ملامين و رزين فنليک ساخته مي‌شود. اين نوع روکش مقاومت بسيار بالايي نسبت به رطوبت، حرارت، آلودگي، مواد شيميايي و تغيير رنگ دارد. از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين نوع روکش مي‌توان به انعطاف پذيري بالا، قابليت شستشو، عدم پوسيدگي، ترک خوردگي و ورقه ورقه شدن آن اشاره نمود.

کابينت با روکش HPL

روکش ملامينه

يکي از رايج‌ترين و پرکاربردترين روکش‌ها براي کابينت ام دي اف روکش ملامينه است. اين روکش از کاغذهاي دکوراتيو به همراه چسب ملامين فرم آلدئيد ساخته شده است و بدون نياز به چسب مستقيماً بر روي صفحه ام دي اف چسبانده مي‌شود. روکش ملامينه در برابر ساييدگي، خراش، حرارت و آب مقاومت بسيار بالايي دارد.

يکي از ويژگي‌هاي کابينت با روکش ملامينه اين است که لبه‌هاي اين نوع ام دي اف را مي‌توان ماشين کاري کرد و بعد از آن لبه‌هاي آن را با نوار لبه چسباند. قيمت روکش ملامينه بسيار مناسب است و اکثر کارخانه ها مجهز به خط روکش کاري ملامينه هستند. روکش ملامينه داراي سطحي صاف با ضخامت مناسب است که در رنگ هاي متنوع مورد استفاده قرار مي‌گيرد و قابل شستشو نيز هست.

روکش ملامينه

روکش وينيل يا PVC

روکش وينيل به ورق‌هاي پلاستيکي گفته مي‌شود که قابليت انعطاف پذيري بالايي دارند و از نظر اقتصادي مقرون به صرفه هستند. صفحات PVC با ضخامت‌هاي مختلف در طرح و نقش متنوع از جمله مات، براق، طرح دار و … موجود است و به دليل خاصيت انعطاف پذيري بالا براي روکش نمودن در کابينت و پروفيل و ساخت نوار لبه هاي فرم دار مورد استفاده قرار مي‌گيرند. از ديگر ويژگي‌هاي اين نوع روکش قابليت تاپذيري و ايجاد شيار v شکل روي تخته است.

کابينت هاي روکش شده با پي وي سي در برابر حرارت و رطوبت مقاومت بالايي دارند و دوام و طول عمر آنها بالا است. اين کابينت ها صد در صد ضد آب بوده و پوسته پوسته نمي‌شوند. علاوه بر آن مراقبت و نگهداري از اين کابينت‌ها آسان است و به راحتي روي آن‌ها خط و خش ايجاد نمي‌شود.

کابينت با روکش وينيل يا PVC

روکش کاغذي يا لترون

فويل‌هاي کاغذي يا به اصطلاح لترون يکي ديگر از روکش‌هايي است که روي در کابينت ام دي اف قرار مي‌گيرد. روکش لترون از يک لايه کاغذ دکوراتيو آغشته به رزين ملامين فرم آلدئيد تشکيل شده است. اين روکش‌ها در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرند. روکش لترون علاوه بر پوشش ورق هاي MDF براي روکش پروفيل ها و ساخت نوارلبه ها کاربرد دارد. اين روکش جزو ارزان‌ترين و رايج‌ترين روکش‌هاي دکوراتيو محسوب مي‌شود که نسبت به ساير روکش ها در برابر رطوبت، حرارت، خش و ساييدگي مقاومت پاييني دارد. روکش هاي لترون داراي رنگ هاي جذاب و زيبايي  هستند که مي‌توان آن‌ها را متناسب با رنگ دکوراسيون داخلي انتخاب کرد.

روکش کاغذي يا لترون

همچنين بخوانيد:

طراحي آشپزخانه، مهم ترين بخش خانه

با قوانين فنگ شويي ؛ آشپزخانه را پر انرژي کنيم

با اين ترفندها خانه ­‎تان را بزرگتر کنيد (+ويديو)

کابينت ممبران ؛ تحولي در دکوراسيون آشپزخانه

انواع کاغذ ديواري و کاربردهاي آن در دکوراسيون داخلي


deltagoonagoon روکش ,کابينت ,ملامينه ,برابر ,پذيري ,روکش‌هاي ,روکش ملامينه ,استفاده قرار ,انعطاف پذيري ,مورد استفاده ,روکش کابينت ,مقاومت بسيار بالايي ,روکش ک منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آشپزی اموزش در رابطه با طراحی بنر محیط مدرسه تا رمان Taroman.iR | رمان عاشقانه،سایت رمان،دانلود رمان تجاری سلام vakilmelkialipour عرفان عملی صــبوح